

خرید آنلاین از "نایک"

معرفی برند نایک
نایک
برند نایکی که در فارسی نایک تلفظ میگردد یک شرکت آمریکایی چند ملیتی میباشد که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک، لوازم و محصولات جانبی ورزشی در بازار جهانی چه به صورت آنلاین و چه به صورت فروشگاهی، فعالیت مینماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت اورگان واقع در منطقه پورتلند قرار دارد. با درآمدی بالغ بر ۲۴٫۱ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۲ و به کارگیری بیش از ۴۴۰۰۰ نیروی کار در سراسر دنیا، نایکی یکی از چند شرکت بزرگ در زمینه تولید کفشهای ورزشی، البسه و پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی محسوب میگردد.
ثبت لوگوی تریفویل آدیداس
در سال ۱۹۷۲ بازیهای المپیک در مونیخ برگزار میشد و نگاه همه جهان به آلمان دوخته شده بود. در همین رویداد بود که آدیداس تصمیم گرفت لوگوی سهبرگ تریفویل (Trefoil) را معرفی کند. این لوگو بهگونهای طراحی شده بود که بهوضوح روی لباس دیده شود. الگوی سهبرگ نشاندهنده آدیداس اورجینال است.
در المپیک مونیخ، آدیداس برای اولین بار لباسهای ورزشی کل تیم المپیک آلمان و تعداد زیادی ورزشکار از کشورهای دیگر را تأمین کرد. مدالهای طلای بهیادماندنی اولریکه میفارت (Ulrike Meyfarth) جوان در پرش ارتفاع و والری برزوف از روسیه بهعنوان سریعترین مرد جهان که کفشهای آدیداس پوشیده بودند، باعث شد این برند بهعنوان رهبر تولیدکنندگان کفش ورزشی در دنیا تثبیت شود.
برند نایک، معروف به نماد کیفیت و نوآوری، ارائهدهنده کفش و لباس ورزشی با طراحی مدرن و عملکرد بالا است. با محصولات نایک به اوج عملکرد برسید.
شرکت نایکی در ابتدا با نام Blue Ribbon sports به معنای محصولات ورزشی روبان آبی در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۶۴ توسط بیل بُوِرمن و فیل نایت آغاز به کار نمود و در ۳۰ می ۱۹۷۱ به صورت رسمی به نام NIKE تغییر نام داد. این شرکت نام خود را از نایک، الهه یونانی پیروزی دریافت می نماید
نایک حمایت بسیاری از ورزشکاران برجسته و تیم های ورزشی در سراسر جهان با علائم تجاری شناخته شده “Just Do It” و لوگوی Swoosh می کند.
در سال 2014 نام تجاری نایک 19 میلیارد دلار ارزش پیدا کرد و بدین معنی است که با ارزش ترین برند در بین کسب و کارهای ورزشی است. از سال 2017، نام تجاری Nike به ارزش 29.6 میلیارد دلار رسید.
برند نایک یکی از پیشگامان بازاریابی اینترنتی، تکنولوژی های مدیریت ایمیل و استفاده از فناوری های ارتباطی میباشد در نتیجه به مشتریان خود این اجازه را میدهد تا با خرید اینترنتی و آنلاین از سایت نایک در اقصی نقاط جهان،محصول مورد نظر خود را تهیه نمایند.
برند نایک یک شیوه زندگی را به فروش میرساند و همواره برای مشتریانش خواهان یک زندگی سالم و فعال است.
نایک یکی از برترین برندهای جهان در حوزه تولید تجهیزات و لباسهای ورزشی است که شهرتی جهانی در ارائه محصولات باکیفیت و نوآورانه دارد. این شرکت با شعار معروف خود، “Just Do It”، توانسته الهامبخش بسیاری از ورزشکاران و علاقهمندان به ورزش در سراسر دنیا باشد.
تاریخچه نایک این برند در سال ۱۹۶۴ توسط بیل باورمن و فیل نایت تأسیس شد. نام اصلی این شرکت “Blue Ribbon Sports” بود که در سال ۱۹۷۱ به نایک تغییر یافت. نام نایک از الهه پیروزی در اساطیر یونان برگرفته شده است که نشاندهنده قدرت و موفقیت است.
محصولات شاخص نایک یکی از دلایل اصلی موفقیت نایک، توجه ویژه به طراحی و عملکرد محصولات است. کفشهای نایک با بهرهگیری از تکنولوژیهای پیشرفته مانند Air Max و Flyknit طراحی شدهاند تا راحتی و کارایی بیشتری را برای ورزشکاران فراهم کنند.
کفش نایک: برترین انتخاب برای ورزشکاران کفشهای نایک، نماد راحتی و دوام هستند. این کفشها با تکنولوژیهای خاصی طراحی شدهاند که فشار را در نقاط مختلف پا به طور مناسب توزیع کرده و از آسیب جلوگیری میکنند.
لباس ورزشی نایک:
ترکیبی از استایل و عملکرد لباسهای ورزشی نایک به دلیل استفاده از مواد باکیفیت و فناوریهای پیشرفته مثل Dri-FIT بسیار محبوب هستند. این تکنولوژی به ورزشکاران کمک میکند تا در هنگام ورزش خشک و خنک بمانند.
کمپینهای بازاریابی نایک یکی از عوامل موفقیت نایک، استراتژیهای بازاریابی قدرتمند آن است. این برند از ورزشکاران معروفی مثل مایکل جردن و سرنا ویلیامز برای تبلیغات خود استفاده کرده که تأثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته است.
تعهد به محیط زیست نایک با برنامههایی مثل “Move to Zero” نشان داده است که به پایداری محیط زیست اهمیت میدهد. این برند تلاش میکند تا از مواد بازیافتی و تکنولوژیهای پایدار در تولید محصولات خود استفاده کند.
برند نایک که قبلاً بنام “محصولا ورزشی روبان آبی” (Blue Ribbon Sports) که به اختصار ” RBS ” نامیده میشد در سال 1964 توسط “فیل نایت” و “بیل باورمن” تاسیس شد. “فیل نایت” یک دونده نیمه استقامتی بود که تحت مربیگری “بیل باورمن” آموزش دیده بود. “بیل باورمن” که همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد شاگردش بود، در اوقات بیکاری سعی می کرد کفش های ورزشی او را بهبود بخشد.
او ترکیبات بسیار متفاوتی را امتحان کرد ولی زیاد موفقیت آمیز نبودند. در این زمان “فیل نایت” برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه “استنفورد” شد. در آنجا او پیشنهادی به یک شرکت سازنده کفش ژاپنی ارائه داد و برای آنها نوشت که کاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند با بهترین برندهای آلمانی به رقابت بپردازد.
پیشنهادات او سالها نادیده گرفته شدند، به همین جهت او تصمیم گرفت از ژاپن کفش وارد کرده و در منطقه محلی خود آن کفش ها را بفروشد. “فیل نایت” سعی کرد نخستین موجودی کفش هایش را به مربی سابقش “باورمن” بفروشد، ولی متوجه شد “باورمن” تمایل زیادی به شراکت در این زمینه با او دارد، به همین دلیل آنها تصمیم به شراکت برابر گرفتند. هر چند در آغاز کسب و کارشان به کندی پیش می رفت، ولی آنها در سال 1965 توانستند میزان فروششان به 20000 دلار رسید.
لوگوی برند نایک
لوگوی برند نایک “اسووش” و شعار این برند “فقط انجام بده!” یا (‘Just Do It’) خیلی زود بین خانواده های آمریکایی شناخته شد. در سال 1985 طراحان نایک یک کفش ورزشی مخصوص برای تازه کاری در NBA به نام “مایکل جردن ” طراحی کردند که با افزایش محبوبیت خود به فروش کفش های ورزشی نایک کمک کرد و این برند توانست به رکورد جدیدی در فروش دست یابد. پس از آن نایک به طراحی لباس و دیگر لوازم ورزشی نیز مشغول شد.
آنها توانستند با تیم های مختلف مانند تیم های فوتبال برزیل و تیم های فوتبال مردان و زنان آمریکا برای تولید لباس و لوازم ورزشی قرارداد ببندند. در سال 1996 این برند دوباره با یک تازه کار ورزش گلف به نام “تایگر وودز” به مبلغ 5 میلیون دلار در سال قرارداد بست و با موفقیت افسانه ای “تایگر وودز” بر محبوبیت و فروش برند نایک افزوده شد
نایک به تولید نسخه های جدید کفش های تمرینی ورزشی ادامه داد. آنها در سال 2000 کفش “نایک شاکس” را عرضه کردند که فروش خوبی در تمام دنیا بدست آورد. امروزه نایک یک امپراتوری پهناور در عرصه محصولات ورزشی متنوع همچون تنیس، بیس بال، فوتبال، کریکت و دو میدانی به شمار می آید.
تمایل “بیل باورمن” برای پیدا کردن راه حلی برای موفقیت شاگردش “فیل نایت” به تشکیل برند نایک که یکی از سود آورترین و محبوب ترین برند های جهان است منجر شد. درآمد سالیانه این برند بیش از 25 میلیارد دلار برآورد شده است.
موفقیت های برند نایک
از زمان آغاز کسب و کار، این دو شریک سعی کردند خط تولید کفش خودشان را راه اندازی کنند. پس از سال ها تلاش در سال 1971، تولید اولین کفش ورزشی خود را آغاز کردند. این کفش وزن سبکتری نسبت به دیگر کفش های ورزشی دارا بوده و برای حرکات کششی در قسمت زیر کفش دارای برآمدگی هایی بود. این کفش ورزشی در سال 1972 به بازار عرضه شد.
اولین کفش موفق تولید شده توسط برند نایک
اولین سفیر برند نایک “استیو پرفونتین” دونده مشهور آمریکایی بوده که در طول دوران کالج خود یعنی از سال 1969 تا 1972 توانست هفت رکورد آمریکایی از 2000 متر تا 10000 متر به ثبت رساند. مدتی بعد در سال 1979 برند نایک تکنولوژی “نایک ایر” را طراحی کرد. (در تکنولوژی نایک ایر کیسه های بالشتکی با هوای تحت فشار پر شده و در قسمت پایین زیره میانی و پنجه ی کفش تعبیه می شود.
این تکنولوژی فشار ناشی از ضربات دویدن و راه رفتن را کاهش می دهد.) ارائه ی این تکنولوژی گام مهمی در پیشرفت برند نایک به شمار می رود و این برند توانست در عرصه کفش های ورزشی بسیار قدرتمند ظاهر شود.
این پیشرفت مهم منجر به ارائه ی عمومی این محصول در سال 1980 شد. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد و در سال 1982 توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود.
نتیجهگیری
برند نایک نه تنها در زمینه تولید کفش و لباس ورزشی بلکه در ارائه سبک زندگی الهامبخش نیز پیشگام است. با انتخاب نایک، شما به بخشی از یک فرهنگ جهانی تبدیل میشوید که همواره به دنبال پیشرفت و موفقیت است.